layout

Monday, November 11, 2013

tajuk yang sesuai??

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihasi

Assalamualaikum sahabat2 

shat ke??
insyaAllah shat la kann....smoga Allah permudahkan segala urusan kita kan3...

ehem.....hari tu saya on9...
macam biasa la on9 kan...tgok noti,msj n frnd request...
thenn,,de orang add saya...
nama dia "xperlu kot mention nama" hehe
just apprve her....
taaruf n so on...
nama,blaja mana,umur n so what ever!
ok. sya rasa kami serasi...saya la yang rsa...

saya tegur dia di fb msa bulan 9.
before rsa eid fitri...
slalu kacau dia dlm fb tuu..hehe...
asyik kene buli je..
kesian dia... kan....?

tempat dia blaja pon xla jauh sangat dengan rumah saya.
kira,,if nak pegi tu xde masalah sgt la...
then,,one day....member ajak pgi program..
kebetulan program tersebut lokasinya dekat tempat dia blaja...
saya pon tanpa segan silu,,ajak la dia sekali joint venture..hee
da settle pembayaran n daftar..

pada hari program.
jam 8 pagi kot.
saya sampai di IIUM.
impress n excited la kan...masuk sini..hehe
saya kol dia,,kata saya da smpai.....

masa nak jumpa dia rasa nerve saya nie smuanya tegang2..haha..
sound like poyo kn...
ok, lupakan.
dia duk mahallah hafsa.
saya dengan confident kata
''awk, saya de kat mahallah awk...duk blog mne nie?
''owhh,,blog E..ok,,saya naik..."
''cari2 x jumpa pon E..."
ok,,find again n finally jumpa!
dengan confident lagi saya kta...
''awk,,saya kat dpan blog awk''
then dia trun cari saya xde...
dia kol saya....tnya ada mana..
saya jawab ade kat depan blog awk nie...
dia kata xde pon...
sbnrnya lth cri dia...dia pon lth cari saya..
rupa2nya....
salah mahallah...kui3...
saya la yang salah....
msa sedar salah tu,,saya terus keluar dri mahallah tu then pi ke mahallah dia.

we met finally!!
Alhamdulillah~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

+ Secara jujurnya saya seronok dapat jumpa dia n kenal dengan roomate dia yang sgt2 best~
+ layanan roomate dia buat saya segan sangat..good sgt dorang..sangat memulikan tetamu... 

+ sabda Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam :

“Barang siapa yang beriman pada Allah dan hari akhir maka hendaklah dia memuliakan tamunya.” 
(HR. Bukhari)


+ hopefully dapat jumpa lagi~
+ dia n roomate dia~ 

eh, perasan something x??
jubah kitaorang hampir sama
kaler corak ditengah tu je yg lain....

+ semoga persahabatan kami memberi manfaat pada diri,keluarga n islam!

ALLAHUAKBAR!

akhirulkalam
Assalamualaikum wbt...








No comments:

Post a Comment