layout

Tuesday, December 14, 2010

Biarlah Rahsia


Namaku ...(biarlah rahsia).Aku adalah merupakan seorang 

insan yang sedang meningkat remaja .Aku bakal menghadapi

 pelbagai rintangan dan dugaan dalam kehidupanku di dunia 

ini.Aku berasa sungguh takut,gentar, resah, dan...sumenyelah.huhu,, aku takut andai 

kata suatu saat nanti aku akan kecundang,binasa dan hanyut ditelan arus kemaksiatan.

Aku juga bimbang andai kata aku menjadi mangsa si 

binatang yang bertopengkan manusia 

semata-mata,yang tidak punyai sedikit pun rasa belas 

kasihan.

Lagi pula,zaman pada masa kini terlalu banyak 

pancarobanya.Kekejaman,penindasan, 

penipuan,maksiat,hiburan serta jenayah semakin berleluasa dan merebak ke seluruh 

pelosok dunia.


Kini,,

Semakin hari,aku semakin membesar.Seiring dengan itu 

juga,dosaku kian bertambah..tidak terhitung olehku ini.

Seringkali aku merintih di dalam hati.Ya ALLAH,aku 

takut!Aku takut untuk hidup di dunia ini!!Kenapa aku mesti 

dilahirkan ke dunia jikalau untuk melakukan dosa??!

Dan kenapa engkau benarkan aku lahir ke dunia juga 

sedangkan engkau mengetahui bahawa 

aku akan mengingkari perintah-Mu.??!Mengapa Ya 

ALLAH??

Ya ALLAH,aku telah melakukan banyak dosa kepada-Mu.Aku 

seringkali terleka dengan kehidupan di dunia yang penuh 

dengan penipuan ini.

Aku juga seringkali menurut kata hawa nafsu ku..

Ampunilah daku Ya ALLAH,aku tahu aku tidak layak untuk 

mendapat pengampunan daripada-Mu,tetapi Ya ALLAH,aku 

tidak mahu dan tidak sanggup sama sekali untuk menerima 

azab seksaan api neraka-Mu.Oleh itu Ya ALLAH, ampunilah 

daku..sesungguhnya engkau Maha 

Pengampun lagi Maha Penyayang....



Ya ALLAH,aku adalah hambamu yang sangat hina,mungkin 

yang paling hina di dunia ini.

Imanku tidaklah pula sekuat mana,Ya ALLAH.

Ya ALLAH,meskipun aku merupakan makhluk ciptaanmu yang paling hina,aku bermohon kepadamu Ya ALLAH,agar 

engkau berikanlah petunjuk dan hidayah kepadaku.

Ya ALLAH, 

bimbinglah aku ke jalan yang benar dan tetapkanlah aku 

padanya.


Aku meniti hari demi hari dengan penuh rasa debaran.

Aku melangkah dengan penuh 

berhati-hati,khuatir ku kan tersilap langkah lalu tersandung 

di tengah jalan.

Dalam hatiku berdoa agar aku sentiasa bersama-Nya,dan 

hidupku juga diberkati-Nya.




Amin.^_______________^


p/s: jngn trgopoh-gapah dlm hdup ini.

sentiasa brwaspada agar tidak terpedaya

 dengan hasutan laknatullah.

nauzubillah....
 

No comments:

Post a Comment